Brochure in begrijpelijke taal over het Coronavirus en wat je moet doen
‘Het Coronavirus is er – Wat moet ik doen?’ Een uitleg in begrijpelijke taal.
Over wat je moet doen als je gezond bent. En wat je extra moet doen bij verkoudheid of ziekte.
Wat betekenen de maatregelen voor mensen die kwetsbaar zijn?
Download de brochure hier.
- Was je handen vaak met zeep.
- Moet je hoesten of niezen? Doe dat dan aan de binnenkant van je elleboog.
- Geef niemand meer een hand. Ook geen zoen of een knuffel.
- Gebruik papieren zakdoekjes. Gooi ze meteen weg als je ze hebt gebruikt.

- Houd afstand.
- Blijf zoveel mogelijk thuis.
- Zorg dat je niet met teveel mensen bij elkaar bent.
- Houd ook afstand in winkels.
Dit zijn de belangrijkste dingen die je moet doen.
De uitleg van de maatregelen staat in de brochure.
Vandaag – 31 maart – kwam het bericht dat de maatregelen tot en met 28 april duren.

Contact houden
Sommige mensen hebben het extra moeilijk.
Omdat zij veel zorg en ondersteuning nodig hebben.
Ook mensen met een verstandelijke beperking.
Mensen die in instellingen wonen.
We kunnen met elkaar ervoor zorgen dat we contact houden.
Door te bellen of beeldbellen bijvoorbeeld.
Lees verder in de brochure!
De brochure is een uitgave van de Rijksoverheid.
De tekst is in begrijpelijke taal gemaakt door Buro Opaal.
In samenwerking met de LFB.
