Coronavirus en bezoek in de gehandicaptenzorg – in begrijpelijke taal
Het Coronavirus is gevaarlijk voor mensen die kwetsbaar zijn. Ook voor mensen met een beperking die in een zorginstelling wonen. Er is een bezoekregeling gemaakt voor bezoek in de gehandicaptenzorg.
Een advies voor de zorgorganisaties. Over hoe zij kunnen omgaan met bezoek.
Lees wat de bezoekregeling is, in begrijpelijke taal.

Zorgorganisaties voor mensen met een beperking mogen zelf zeggen of bezoekers komen.
Bij deze organisaties komt alleen bezoek als contact met familie heel belangrijk is.
Het is wel belangrijk om hier goed naar te kijken.
Want cliënten zijn vaak kwetsbaar.
Cliënten, familie én zorgmedewerkers moeten beschermd worden tegen het Coronavirus.
Maar het is ook belangrijk voor cliënten dat zij contact houden met familie en vrijwilligers.
Daarom is de bezoekregeling gemaakt.
De Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) heeft de bezoekregeling gemaakt.
De VGN heeft dit samen gedaan met organisaties van cliënten en naasten (familie).
En met het ministerie van Volksgezondheid.
Lees hier ‘Coronavirus en bezoek in de gehandicaptenzorg – de bezoekregeling’, in begrijpelijke taal.
De brochure is een uitgave van de Rijksoverheid.
De tekst is in begrijpelijke taal gemaakt door Buro Opaal.
In samenwerking met de LFB.

