8 mei 2020
Corona-virus, verwijzing naar zorg en IC in begrijpelijke taal
De Rijksoverheid heeft twee nieuwe brochures gemaakt over het Corona-virus, in begrijpelijke taal.
Over verwijzing naar zorg. En over wat er op de Intensive Care (IC) gebeurt.
De LFB werkte mee aan deze brochures.

Het Corona-virus is er.
Je kunt er de ziekte COVID-19 van krijgen.
COVID-19 is een besmettelijke ziekte.
Als je met het Corona-virus besmet bent, dan heb je meestal zorg nodig.
Een dokter of arts kan je naar die zorg verwijzen.
‘Verwijzen’ betekent dat je iemand doorstuurt naar de zorg en ondersteuning op een goede plek.
- Lees de brochure ‘Informatie over het Corona-virus en verwijzing naar de zorg’ hier.

Soms word je zo ziek van het Corona-virus.
Dan lukt het niet meer goed om zelf adem te halen.
Je gaat dan naar de Intensive Care (IC).
- Lees de brochure ‘Informatie over het Corona-virus en de zorg op de Intensive Care’ hier.

